07 октомври, 2008

Lufthansa - професионализъм или психария ?

Най-често срещаните препоръки в наръчниците КАРИЕРИ са предимно съвети как да реагираш на интервюто за работа и какви въпроси можеш да очакваш.

В това отношение интервюто ми в Луфтханза мина точно по учебник. 40 минути трябваше д аотговарям на въпроси от сорта на: Какво не харесвате у себе си? Какво бихте променили? Разкажете нещо повече за себе си? Работите ли лесно в екип? Имали ли са оплаквания предишни колеги към вас? и т.н.

Най-неочаквания въпрос за мен беше, дали бих работила по коледа? Аз отговорих че според мен няма нормален човек, който би казал ДА :) Те май не оцениха чувството ми за хумор :)

Преди интервюто ме оставиха 30 минути да се говоря с екипа от българи (6 човека), които в момента работят там. Те изглеждаха съвсем нормални и отзивчиви. Всичко, което ги питах ми казаха. Видях и как изглежда работата.
Телефона звъни:
-Здравейте, компания Луфтханза, Татяна на телефона. какво мога д анаправя за вас...
- (Примерно) Дали може кучето ми да пътува с мен?
-.......
- >Довиждане лек ден и всичко най-хубаво.

Българите са изключително любезни по телефона, и в момента който кажат изчакайте, и им пуснат няква музичка, казват Ебаси тая кво иска ся :) :)

Всичко си е в реда на нещатата.
Всички идват в 8:30 на работа и приключват в 5, или в 8:00 до 16:30. Имат две почивки по 15 минути, и една 30 минутна - обедна. На обяд всеки вади някакъв сандвич, или нещо приготвено у дома и започва да нагъва. Не излизат от сгарадата - то нямаи къде да отидеш около нея. Тя се намира на Холандска 1, което е Бизнес парк Шпилберг, много наподобяваш Бизнес парка в Младост - Сф. Също има и рекичка. За съжаление няма нито супермаркети, нито заведения за хранене - само 5 сгради. Останалите се строят в момента.

Накрая имах и 70 минути тест за интелигентност, или за безумие, не знам как да го нарека.

Теста започва с въпроси които са ОК.
- Коя е тази страна?
-Най-гъето населената страна?
-Обратното на skillful?

и т.н.

След тази част започнаха редици от числа, за които трябва да се досетиш правилото по което са подредени и да посочиш коя цифра следва.
Те бяха забавни :) на фона на останалото, но тогава още не знаех какво предстои :) и не бях очарована.
Някои от редици бяха доста дълги.
Например. Първото число * 3, резултата минус 1, разликата *2, резултата + същото число. Това се редува. И в един момент редицата свършва. И кое е следвашото?

След това имаше да смятаме някакви невороятни 4 и 5 цифрени числа, като се предполагаше че трябва да изпозваме само правила, за да получим отговора. Там че ако всички завършчват на 5 или 0, и отговора трябва да етакъв. Имаше и някво правило за тройката. Абе сещате се :)
Абе правила правила ама като видиш

13 425* 2/17 - 12 325* 5/17 + ... 1/17 се чудиш пред скоби ли да вадиш какво да правиш. МОмичето от молдова до мен, ме пита дали / значело делено?????
Тя си беше извадила телефона да смята, ама на този пример се отказа :)

След това имаме 30 минути за упр. от типа на коя е следващата картинка :)
30 минути??? 30 минути гледаш триъгълници, кръгчета и какво ли още не и мислиш дали следвашото трябва да е запълнен триъгълник или разен? А дали да еобърнат с острия връх нагоре или не????

За капак следва 20 минути смятане с цифри :)
Имаме два реда 4+5-1
8+9-3

ако първия ред е по голямо от втория - вадим
ако е по-малко - събираме двата резултата :)

20 минути??? аз реших над 60 примере. Имаше над сто възможни - за по упорити от мен :) е толкова никога не бях смятала.
След десетата минута вече и 2+2 не знех колко е :)

Ако това значи че работата е толкова еднитипна и ме тестват дали издържам на едноообразие.... сигурно е най-подхотящия тест :)

Абе след 70 минути се чувствах ... прегряла.

А чехите о офисите си държат умопомрачителни температури - сигурно близо до 30.:) Такава жега няма !

Та така за Луфтханза. като изключим че са 100 човека в едно хале, всеки със слушалки и микрофон, без интернет на комповете си, с една стая за почивка и някакъв стол който повечето казаха че скъп.... Останалото е ОК :)

Продължавам търсенето на нещо по-нормлано. Те до петък трябва да кажат дали ме искат :) а аз мисля че знам моя отговор :)

3 коментара:

Unknown каза...

Ха-ха, било е наистина забавно, но все пак не Ти пожелавам второ такова интервю, че ще вземеш да решиш, че те са нормалните, а не Ти ;)
Иван

п.с.

Я кажи, как е Сашо, стига писа само за Теб ;) или той си има свой блог и трябва да четем там за него :)

Васил Иванов каза...

Здравей, Таня!!! Поздрави от България! Така като гледам едно е сигурно - избило те е на писане =) Супер, вече редовно ще влизам тук, но се надявам да те хвана някой път и в скайп =)

За Бърно - ти хубаво казваш че е леко по-скъпо, ама и заплащането е далеч по-добро, нали? :) Интервюто е много странно - при положение че не те взимат за кой знае колко отговорна и сложна работа... Абе те не знаят ли какво значи МИО в УНСС - това е гаранция за качество! =)))

Успех с чехите, дано ги научите на английски преди вие да сте свикнали с чешкия =)

И една идея от мен - така като ти гледам постовете, защо не започнеш да пишеш книга "Бърно през очите на една българка"? =)))))

Хайде да се пазиш и ще те дебна в скайпа =)))))

Васил Иванов каза...
Този коментар бе премахнат от автора.